Můžete mít tu nejvýhodnější a dokonalou nabídku na světě, skvělou cenu, spoustu bonusů, moderní a svěží grafiku… To všechno ale zůstane pěkně uschováno a zraku zákazníka skryto, pokud podceníte předmět.
Předmět má moc stejně jako titulek v novinách. Je však ještě důležitější. Když přelétnete očima titulní stránku novin, titulek vás upoutá, zaznamenáte ale také nějaké obrázky a možná další podtituly. Předmět si musí vystačit sám, a to v děsivé konkurenci desítky dalších.
Pojďme se podívat, jak udělat z tuctového předmětu výstavní kousek, kterému lidé neodolají. Mám pro vás 10 tipů pro tvorbu předmětu.
Buďte struční. Doporučená délka předmětu je do 50 znaků. (Některá zařízení zobrazují v náhledu dokonce jen 30.) Neplýtvejte slovy.
Okořeňte předmět špetkou humoru. Humor nejen léčí, humor prodává. S úsměvem se e-mail rozklikává snáz.
Limitovaná či časově omezená nabídka je vždy více sexy. Stačí přidat termín, do kdy akce platí, počet kusů nebo odpočet na stránky a hned se prodává více. Vyzkoušejte některý z následujících způsobů.
Otázky vtáhnou. V copywritingu patří k nejpoužívanějším způsobům pro získání pozornosti.
How to předměty – česky řečeno předměty „Jak na to“ – jsou podmnožinou těch otázkových. Určitě jste se i vy už někdy setkali se strukturou nadpisu/předmětu: Jak SLOVESO – CO – ti nejlepší SPECIALISTÉ?
Buďte osobní. Všichni máme rádi pocit výjimečnosti. Hromadné e-maily, které se tváří jako hromadné e-maily, nikdy nevyvolají takový zájem jako e-maily osobní. Vyzkoušejte využití oslovení přímo v předmětu.
Konkrétní výsledek či řešení problému je ještě lepší než obecný popis. Neprodávejte výrobky, ale jejich přínosy. Např. u e-booku s tipy pro zvýšení konverzí neprodávejte e-book, ale zvýšení konverzního poměru.
Číslice táhnou oči a pozornost. Využívání čísel na začátku předmětu je proto velmi efektivní.
Soustřeďte se v předmětu vždy jen na jedno sdělení, jeden produkt, jeden přínos. Některé firmy se snaží napsat do předmětu vše. Nejen že se pak nevlezou do 50 znaků, které za něco stojí, ale rozhodně neupoutají pozornost. Jen jedna hlavní nabídka v každém e-mailu si zaslouží místo na výsluní.
Zavádějící předmět je jasnou cestou do pekel, respektive rovnou cestou k odhlašovacímu odkazu. Snažit se zaujmout neznamená lhát. (Určitě by vás to ani nenapadlo, píši to jen pro jistotu. :))
Přizpůsobte předmět e-mailu a využijte informace, které o kontaktech máte. Napište do předmětu město, ze kterého kontakt je, jeho jméno nebo oblíbenou značku…