Co je magnet na zákazníky?

Magnet je něco, co přiláká vaše potenciální zákazníky k tomu, aby vám na sebe zanechali kontakt. Je to něco, čemu prostě nemohou říci NE. Jen 2%  lidí, kteří přijdou na váš web jsou ve fázi, kdy jsou připraveni nakoupit. Pokud ty ostatní nezaujmete něčím jiným, než jen skvělým produktem, patrně jste je na svých webových stránkách viděli naposledy. A to je škoda.  Magnet přiláká pozornost a umožní vám s potenciálním zákazníkem pracovat tak dlouho, až bude k nákupu připraven.

magnet_7

Obr. Jak budovat svou značku na internetu www.websusmevem.cz

 Co dělá dobrý magnet magnetem?

Ne každý formulář na vašich stránkách ale může být dobrým magnetem. Běžný formulář (např. odběr newsletter, pokud je dobře umístěný, by vám měl generovat zhruba 2 % kontaktů z vaší návštěvnosti. Výkon díky magnetu je daleko vyšší. Kontakt do databáze dokáže přinést i od 60 % návštěvníků vašeho webu. Co tedy dělá dobrý magnet magnetem?

  1. Je užitečný. Cílí na největší strachy a největší trable vašich zákazníků.
  2. Upoutá pozornost
  3. Říká, co skutečně potřebují. Jde k věci.

Je užitečný. Cílí na největší strachy a řeší trable vašich potenciálních zákazníků.

Předpokládám, že v tom kdo jsou vaši zákazníci, máte už 100% jasno. (Ne, vážně si nemyslím, že je váš produkt vhodný pro všechny stejně.) Pokud jasno ještě nemáte, přejdětě prosím k mému článku: „Kdo jsou vaši zákazníci?“ a stáhněte si checklist avatara.

Pokud víte, na kterou skupinu / skupiny cílíte, zamyslete se. Pokud by vám každý z těchto zákazníků mohl položit jednu jedinou otázku, která by to byla? Zkuste se vžít do jejich kůže. Zajímá vás, jak skutečně zjistíte, co potřebují? (Inspiraci vám může poskytnout můj článek: 5 jednoduchých technik, jak najít nejlepší téma pro váš magnet.

  • Co je trápí?
  • Na co se vás nejčastěji ptají?
  • Co vyhledávají na vašich stránkách?

Nezáleží na tom, co dokáže váš produkt. Důležité je, co z toho oni budou mít. 

Jednoduše, musíte jim pomoct. V magnetu vyřešít jejich trable. Začnou vám důvěřovat. Podpoříte svou odbornost. A oni časem rádi i nakoupí. Nejprve pomáhejte, pak prodávejte. 

Magnet musí upoutat pozornost.

Pokud schováte své know-how do patičky vašeho webu, moc zákazníků asi neoslovíte. Často se setkávám s tím, že firmy mají, co říci, ale bojí se konkurence. Že i ona použije jejich know-how. Jenže pokud schováte magnet před konkurencí, jak ho asi najdou vaši zákazníci?

Svůj magnet umístěte do horní 1/3 stránek. Odkazovat na něj můžete z různých míst webu a vystřídat různé formy jeho podoby. Pohrajte si s grafikou. V moment, kdy návštěvník přijde na vaše webové stránky, máte jen pár vteřin získat pozornost. Obrázky budí emoce nejrychleji. 

Využijte chytlavé texty. Samotný nadpis magnetu by je měl dostat do kolen. Používejte číslovky, lépe táhnou pozornost. Např. Jak vydělat 100 tisíc za měsíc, 4 zaručené tipy jak se zbavit jizviček, 10 jednoduchých triků, které vám opticky uberou kila… Dejte jim jasný slib a jednoduché řešení.

popup3

V dnešní době jsou velmi oblíbenou podobou magnetu vyskakovací pop-up formuláře, jejichž konverze může dosahovat řádově 30-50%. Buďte však s jejich využitím velmi opatrní. Nastavte jejich zobrazování až po několika prohlédnutých stránkách, nebo jen na stránky, kde dávají smysl.
(Od 1.1.2017 bude Google penalizovat webové stránky, které používají pop up formuláře přes celou stránku i na mobilních zařízeních.) Osobně mám ráda exit popupy, které se zobrazí v moment, kdy chce návštěvník stránku opustit na základě pohybu jeho myši.

popup6

Obr. Pop-up při prvním zobrazení stránky

Forma magnetu na zákazníky

Forma, kterou si vyberete pro pomoc svým zákazníkům je jen na vás. Možností je celá řada. Mým doporučením je formu střídat.

  • PDF
  • Ebook
  • Checklist
  • Audio MP3
  • Video
  • Prezentace
  • Článek
  • Kurz
  • Webinář
  • Test
  • Pracovní sešit atd.

Klidně můžete mít jeden magnet vytvořený ve více podobách. Já osobně mám nejraději prezentace. Jdou k věci a dobře se mi čtou.

popupmagnet_2

Obr. Ukázka exit pop-upu

Magnet jde přímo k věci.

Je jedno, kterou z výše uvedených forem si vyberete. Mějtě však na paměti jedno. Potřebujete vyřešit problém svých zákazníků skutečně rychle, nejlépe včera. Čím dříve zažijí svůj AHA moment, tím lépe. Váš magnet nemusí suplovat encyklopedii. Jde o rychlé řešení.

snimek-obrazovky-2016-09-11-v-20-31-08

Obr. Ukázka magnetu Stáni Mrázkové

Pár slov závěrem…

Pokud nemáte super magnet, utíkají vám leady (kontakty na potenciální zákazníky) mezi prsty. Přicházíte o kontakty, budoucí zákazníky = přicházíte o peníze. Ještě než se pustíte do tvorby svého magnetu, stáhněte si můj rychlý průvodce 10ti nejčastějších chyb, které mohou váš magnet na zákazníky sabotovat.

Katka Fišerová
Pomáhala rozjet email marketingové strategie desítkám českých firem. Dnes je manažerkou a lídrem značky SmartEmailing, která je jedničkou na českém a slovenském trhu. Propaguje myšlenky efektivního email marketingu jako nástroje pro budování vztahu se zákazníky. Nesnáší SPAM a jako lektorku a spíkra ji můžete potkat na konferencích.
Komentáře